mamablizniacza

mamablizniacza

sobota, 17 stycznia 2015

Mapa Świata z flagami. Montessori

Mapa świata z flagami którą oglądałam w Internetach i do której w myślach wracałam chyba ze 100razy. W końcu dzięki uprzejmości Kabum trafiła do nas na początku tego tygodnia i zawładneła czasem wolnym Timków. (można ją odszukać w dziale pomoce Montessori)





Drewniana mapa jest wykonana bardzo solidnie, podstawka na flagi jak i same flagi również. Z drugiej strony mapy znajdziemy kontrolę błędu(Montessori) czyli w tym wypadku podpisane flagi. Można z nich korzystać podczas układania, można sprawdzić po ułożeniu flag. Na mapie znajdują się otwory do których idealnie pasują patyczki z flagami(flag jest 36). Dziecko swobodnie przenosi flagi z podstawki na mapę. Mapa ma wymiary 53cm x 35cm.



My pracowaliśmy wraz z atlasem. Fajnie dzieciaki wtedy uczą się jak robić research i dzięki niemu odnajdują nazwy krajów i flagi które do nich pasują. Tak zaczeliśmy prace z naszą mapą.



Można też wydrukować flagi i nazwy państw. Mozna zrobić mapę kontrolną. Tak naprawdę jest wiele możliwości pracy z tą mapą. Wszystko zależy od wieku dziecka i jego wiedzy. My na pewno będziemy do niej wracać jeszcze nie raz.


6 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. powiem szczerze, że sama się na niej ucze bo z flag jestem cienka ;)

      Usuń
  2. super, dokładnie sama się podszkolę :). A mam pytanie - mamobliniacza :) czy taka mapa jest dobra żeby zacząć naukę o mapie w ogóle ? moje dzieci póki co oglądają globus -chcialabym zacząć uczyć córkę konkretów i nie wiem jak zacząć. Nie jesteśmy montessoriańscy, córka ma 5 lat. Syn 2,5 i oczywiście wszystko naśladuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiesz powiem Ci jak mama mamie;). Wydaje mi się, że jak będziesz miała tę mapę t możesz jej używać i do flag i do kontynentów (my tak robimy). Bo jest jeszcze taka puzzlowa montessoriańska mapa gdzie są kolory zaznaczone tak jak w montessori jest ale moim zdaniem ta mapa jest super i do nazywania kontynentów i do układania na niej zwierzątek i roślinności. Tak się dziś będziemy bawić właśnie układać na niej różne rzeczy. Wrzucę fotkę na FB za pewne potem albo jutro. Także jak coś to lepiej chyba kupić tę mapę bo jest wielofunkcyjna wg mnie.

      Usuń
    2. zamotałam się. Chciałam napisać, że tę mapę możesz używać do różnych rzeczy w tym do flag a tą puzzlową mapę kontynentów montessori to już do flag niebardzo bo nie ma zaznaczonych państw. Do użytku domowego fajnie sprawdza sie wielofunkcyjność przedmiotów

      Usuń