mamablizniacza

mamablizniacza

czwartek, 12 listopada 2015

Przekroje. Wydawnictwo Nasza Księgarnia.

Książka "Przekroje owoce i warzywa" Wydawnictwa Nasza Księgarnia rozpoczyna się świetnym wierszem Agnieszki Frączek, którą bardzo lubimy. 
Książka poza walorem edukacyjnym ma w sobie wiele humoru i jest bardzo pomysłowa. Przedstawia w ciekawy sposób wybrane warzywa i owoce od środka.
Warzyw i owoców do wyboru do koloru jak na prawdziwym straganie a wszystko połączone z nauką bowiem bohaterowie książki są całkiem poważni. Znajdziemy tam w roli głównej między innymi Witaminę K, Jod, Potas, Kwas foliowy, Żelazo oraz Witaminę A. Nie tylko dowiadujemy się co robi magnez czy skrobia ale też przy okazji świetnie się bawimy podglądając bohaterów tej książki. W książce znajdziemy między innymi przekrojoną kapustę,dynie, gruszkę, brzoskwinię, malinę oraz jabłko.  

Zupełnie inne spojrzenie na warzywa. 
No to kroimy hop!













A na końcu książki znajdziemy coś dla fanów labiryntów. Labirynt mega długi który jest nie lada wyzwaniem dla naszych chłopaków. Świetna zabawa i ćwiczenie. 



Na stronie Wydawnictwa Nasza Księgarnia możemy przeczytać - "Warzywa i owoce są zdrowe! Czyli właściwie jakie? Żeby to zrozumieć, warto poznać ich mieszkańców. Na przykład Pektyna cały dzień uwija się i sprząta. Z kolei Białko roślinne to prawdziwy siłacz, choć czasem zdarza się mu też leniuchować. Magnez jest zawsze w dobrym humorze. Witamina A lubi o siebie dbać, a Witamina B długimi godzinami ślęczy nad książkami. Poza nimi są także Wapń, Potas, Likopen, Witamina E i C oraz wiele, wiele innych. Wszystkie bardzo ważne. To dzięki nim właśnie jedzenie owoców i warzyw wychodzi nam na zdrowie! "

Duży format, przekroje kilkunastu najpopularniejszych owoców i warzyw, wypełnione szczegółami ilustracje, wierszowany wstęp autorstwa Agnieszki Frączek, edukacja połączona z zabawą i humorem to tylko niektóre z zalet tej niezwykłej książki. Żaden niejadek nie przejdzie obok niej obojętny! 



Zdecydowanie polecamy Wam tę książkę. U nas jest hitem!

Zapraszamy na pozostałe wpisy blogowego projektu - Przygody z książką 


23 komentarze:

  1. Już mi ta książka w ręce wpadła ostatnio, kiedy byłam z dziewczynami w bibliotece, ale dziewczyny przegłosowały książkę o mrówkach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to innym razem:) swoją droga niezłą bibliotekę macie!takie perełki! zazdraszczam!

      Usuń
  2. a ja musiałam się do niej dłuższą chwilę przekonywać i wcale nie wiem, czy do końca mi się udało... J. bardzo lubi wierszyk z pierwszej strony i zaskakująco szybko ogarnął who is who, ale uczłowieczone pierwiastki śladowe i pektyny rozłażące się po gałęziach do mnie nie przemawiają

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u nas chłopcy polubili książkę a mi strasznie spodobały się ilustracje! i wierszyk jest super!

      Usuń
  3. Mojemu synkowi na pewno by się spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. same ilustracje wiele już mówią ...

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta książka dała nam tyle radości! :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Już widziałam wcześniej tę książeczkę. Chyba czas po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Widziałam ją na targach, mamy przeglądały i jednak odkładały na półkę, a widzę, że fajna i ciekawa jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o widzisz:) może dlatego, że mało tekstu a dzieci uwielbiają tę książkę :)hhi

      Usuń
  8. Mój Tymek bardzo polubił mrówki i oglądamy bez przerwy. Pewnie z warzywami będzie podobnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widziałam tę ksiązkę z mrówkami! też super wygląda !

      Usuń
  9. Moja córka uwielbia "Było sobie życie", więc myślę, że uczłowieczone pektyny i pierwiastki jak najbardziej by ją zainteresowały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. musimy w końcu pooglądać było sobie życie:)

      Usuń
  10. Wygląda bardzo interesująco i kusząco... ;-)

    OdpowiedzUsuń